Keskustelun aihe olivat rikolliset ja heidän rankaisemisensa, jossa asiassa edustan inhimillisyyttä painottavaa näkemystä. Seuraavassa on ote ensimmäisestä mielipiteestäni, mikä siis leimattiin "uskomattomaksi roskaksi". Sen jälkeen seuraa jatkokommentti.
Kannatan inhimillisyyttä, lempeyttä, armoa, anteeksiantoa,
sovinnon tekoa, uskomista toisista mieluummin hyvää kuin pahaa sekä muita tämän
tyyppisiä pehmeitä arvoja. Näihin arvoihin sopii huonosti ajatus siitä, että on
hyvä asia tuottaa jollekin ihmiselle tarkoituksellisesti kärsimystä.
Koska tämä on niin pieni foorumi kuin on, uskaltanen esittää
seuraavan todellisen mielipiteeni, jota en yleensä tuo esille kuin korkeintaan
peitellysti.
Minun mielestäni pahin rikollinen on poliisi. Maailmanhistoria
osoittaa tämän kiistattomasti. Pahimpienkin siviilissä toimineiden
psykopaattien ja sarjamurhaajien rikokset ovat pientä näpertelyä sen rinnalla,
mitä poliisi on tehnyt. Poliisilla oli keskeinen rooli sota-aikana
tapahtuneessa juutalaisten ja muiden ei-toivottujen ihmisten joukkomurhassa.
Paikalliset poliisit pidättivät hävitettäviksi tarkoitettuja juutalaisia paitsi
Saksassa, myös Ranskassa, Hollannissa ja muissa Saksan miehittämissä maissa.
Juutalaiset toimitettiin keskitysleireille, joissa heidät tapettiin tai he
kuolivat aliravitsemukseen ja tauteihin. Kuuluisin poliisiviranomainen oli
Heinrich Himmler.
Suomi sai onnekseen juutalaiskysymyksessä melko puhtaat
paperit. Ne olisivat olleet vieläkin puhtaammat elleivät eräät suomalaiset
poliisiviranomaiset olisi toimineet niin kuin toimivat. Suomen valtiollinen
poliisi oli osasyyllinen siihen, että juutalaisia tapettiin.
Natsien valtakausi ei ole ainoa, milloin poliisit ovat
näyttäneet todellisen luoteensa. Ylipäätään aina, kun jokin valtio ajautuu
totalitarismiin, ja siellä aloitetaan toisinajattelijoiden vainot,
vangitsemiset ja teloittamiset, poliisi on tämän toiminnan moottori. Aina, kun
ihmisoikeuksia sorretaan, langat vievät poliisilaitoksille.
Vaikka Suomessa poliisi ei tällä hetkellä ainakaan laillisesti
teloita ihmisiä, täälläkin poliisi on eniten yleistä elämänlaatua ja
viihtyvyyttä heikentävä yksittäinen tekijä yhteiskunnassa.
Poikkeustilan vallitessa suomalaisestakin poliisista
kuoriutuisi esille peto, joka näyttäisi todelliset kyntensä ja todellisen
luonteensa. Näin on käynyt kaikkialla maailmassa, missä järjestelmä on
muuttunut tavallisten kansalaisten kannalta huonompaan suuntaan. Ei Suomen
poliisi ole poikkeus. Poliiseiksi hakeutuu ihmisainesta, joka saa tyydytystä
primitiivisestä vallankäytöstä, etuoikeuksista nauttimisesta ja muiden ihmisten
alistamisesta. Jos tällaiselle ”ex-koulukiusaaja-ainekselle” annetaan lisää
valtaa ja lisää oikeuksia, se ottaa ne innokkaasti vastaan. Kuten 1940-luvunkin
esimerkit osoittavat, ei ole olemassa rajaa, jolloin poliisi sanoisi, että nyt
se ei enää tee, mitä käsketään. Muutama yksilö voi lähteä joukosta, mutta
kokonaisuudessaan poliisi toteuttaa likaisimmatkin käskynsä innokkaasti ”we are
only doing our job” tekosyyllä tekojaan puolustellen.
Lainaus käyttäjältä:
Toope - Maaliskuu 18, 2015, 08:06:06 ip
Uskomatonta roskaa mielestäni. Poliisiko oikeasti pahin rikollinen.
Foorumi hiipuu, mutta vastaan nyt
kuitenkin, jos tämän vielä joku lukisi.
Jos rikos määritellään vallitsevien
lakien mukaan – niin kuin se yleensä määritellään – poliisi
ei tietenkään ole rikollinen. Myöskään Gestapo ja NKVD eivät
olleet rikollisia, vaikka niiden tekojen jäljet johtavatkin
joukkohautoihin.
Jos unohdetaan hetkeksi juridinen
lainsäädäntö ja mietitään, mitä rikos voisi olla moraalisessa
mielessä, tilanne muuttuu. Oleellinen ero on seuraava.
Juridisessa ajattelussa, johon
lainsäädäntö perustuu, rikoksella tarkoitetaan lain rikkomista
eli toimimista lain kieltämällä tavalla tai toimimattomuutta lain
määräämällä tavalla. Laki puolestaan on määräyskokoelma,
jolla mm. säädetään valtasuhteista. Laki on olemassa, jotta
olemassa olevat valtasuhteet säilyisivät, ja jotta mahdolliset
muutokset niissä tapahtuisivat hallitusti - mieluummin vaalien kuin
vallankaappauksen kautta.
Moraalisessa ajattelussa arvio tehdään
jonkin universaalin moraaliperiaatteen mukaan, johon tekojen hyvyyttä
ja pahuutta verrataan.
Yksi tunnetuimmista universaaleista
moraaliperiaatteista on ns. kultainen sääntö, joka esiintyy hieman
erilaisina versioina eri uskonnoissa ja filosofioissa. Tämä sääntö
on pohjana myös valistuksen aina kirjoitetussa Yhdysvaltain
perustamisasiakirjassa sekä sen esimerkin perusteella laaditussa
Ranskan ihmisoikeuksien julistuksessa sekä monissa arvostettujen
filosofien teksteissä. Perusajatus on tasa-arvo eli tilanne, jossa
jokaisella on yhtäläinen oikeus tehdä, mitä hän haluaa, kunhan
teot eivät vahingoita muita. Tämän säännön allekirjoittavat
myös eräät nykyisin toimivat poliittiset liikkeet kuten
libertarismi.
Jos rikos määritellään universaalin
tasa-arvon periaatteen mukaan, aivan erilaiset teot ovat rikoksia tai
eivät ole rikoksia, kuin jos teot määriteltäisiin nykyisen
eriarvoisuuden ylläpitämiseksi voimassa olevan lainsäädännön
perusteella. Ja tasa-arvoon perustuvan moraalisen mittarin mukaan
poliisi todellakin on pahin rikollinen, koska se ylläpitää
eriarvoisuuteen pohjautuvaa järjestelmää, joka koko
olemassaolollaan on tasa-arvon näkökulmasta rikollinen.
Jos tavallinen ihminen tekee jonkin
lainvastaisen teon, joka ei vahingoita muita, hän syyllistyy
juridisessa mielessä rikokseen. Moraalisessa mielessä – kun
määrittely tapahtuu tasa-arvon pohjalta – hän ei syyllisty
rikokseen vaan pelkästään käyttää oikeutettua
yksilönvapauttaan. Kun poliisi tällaisessa tilanteessa käyttää
pakkokeinoja yksilöä kohtaan, poliisi itse – ja vain se – on
rikollinen. Pakkokeinojen kohde on viaton rikoksen uhri.
Käytännön esimerkki voisi olla
vaikkapa se, kun tavallinen kansalainen kasvattaa hamppua omaan
käyttöönsä. Teko on täysin yksityisasia, eikä vahingoita
ketään. Kun poliisi naapurin vihjeen perusteella syöksyy karmit
paukkuen kansalaisen kotiin ja pidättää hänet ja takavarikoi
kotietsinnän yhteydessä hänen omaisuuttaan, poliisin teko on
tasa-arvon näkökulmasta katsoen mitä törkein rikos. Se on
epäoikeutettua pakkovallan käyttämistä viatonta ja omissa
oloissaan elävää kansalaista kohtaan. Ainoan oikeuden tälle
toiminnalle ovat antaneet kukkahattutädit, jotka eduskunnassa ovat
hyväksyneet asiaa koskevat lait. Kuvaavaa näiden lakien
sattumanvaraiselle luonteelle on se, että jonakin päivänä ne
ulkomaisia esimerkkejä noudattaen todennäköisesti muuttuvat. Laki,
joka antaa poliisille luvan hyökätä kansalaisen kotiin ja pidättää
hänet, on siis loppujen lopuksi vain joidenkin ihmisten ailahteleva
mielipide.
Nykyinen poliittinen järjestelmä
perustuu mielivaltaan. Ajatellaan, että lain oikeutukseksi riittää
se, että joku on jollakin keinolla päässyt esittämään
eduskunnassa mielipiteensä ja saanut poliittisten lehmänkauppojen
avulla sille kannattajia. Joksikin keinoksi hyväksytään nykyisessä
yhteiskunnassa se, että eduskuntaan pääsy on tapahtunut vaalien
avulla.
On siis olevinaan kansan tahto, mitä
eduskunnassa päätetään. Entä sitten vaikka olisikin? Eikä se
sitä paitsi ole kansan tahto vaan parhaassakin tapauksessa vain
äänestäjien – ei siis koko kansan – enemmistön tahto. Eikä
se ole usein edes sitä.
Jos enemmistöaseman katsotaan
oikeuttavan tyrannian harjoittamisen toista mieltä olevia kohtaan,
eikö silloin koulun pihallakin voitaisiin hakata yksittäinen
oppilas enemmistön kollektiivisella päätöksellä, joksi
katsottaisiin myös vaikeneminen. Demokratia näyttäisi hakkaamisen
muodossa toimivuutensa, joten pulinat pois.
Enemmistö ihmisistä on
propagandististen iskulauseiden avulla aivopestyä ja manipuloitua
massaa, joka uskoo, mitä sen halutaan uskovan. Media aivopesee
ihmisiä sensuroimalla tietoja, jotka voisivat vaikuttaa kansalaisten
mielipiteisiin ei-toivotulla tavalla ja korostamalla tietoja, joiden
se haluaa vaikuttavan kansalaisten mielipiteisiin toivotulla tavalla.
Otetaan esimerkiksi monikulttuurisuus,
jota eliitti tavoittelee. Miten eliitin kontrollissa oleva media
edistää tätä tavoitetta? Tietenkin piilottelemalla
monikulttuurisuuden haittoja ja korostamalla sen etuja.
Tiedotusvälineet sensuroivat uutisista
tiedot raiskaajien ja ryöstäjien ulkomaalaistaustasta antaen ymmärtää,
että tavallinen nuoriso tai ”pojat” ovat vain vähän olleet
vallattomia. Samalla tavalla sensuroidaan tiedot maahanmuuttajien
huonosta koulumenestyksestä, huonosta työllisyystilanteesta,
maahanmuuttajista aiheutuvista suurista kustannuksista,
maahanmuuttajien sopeutumattomuudesta, rikollisuudesta ja niin
edelleen.
Monikulttuurisuuden hyvistä puolista
sen sijaan kerrotaan aina kun mahdollista. Pienestäkin
positiivisesta uutisesta tehdään koko sivun artikkeli, jos
uutisella katsotaan olevan propaganda-arvoa. Maahanmuuton
kannattavuutta ja välttämättömyyttä Suomen selviämiselle
tulevaisuudessa ei koskaan väsytä toistamasta, vaikka mitään
oikeita laskelmia ja faktoja ei pystytäkään esittämään.
Monikulttuurisuutta pidetään itseisarvoltaan positiivisena asiana
edes yrittämättä osoittaa, miksi se sitä olisi. Positiivisista
asioista kertoviin uutiskuviin poimitaan tarkoituksella
maahanmuuttajia, jotta yleisö tulisi tutuksi heihin myönteisessä
yhteydessä. Kun koulun oppilaita haastatellaan lehtijuttuun, mukana
on myös pakollinen hymyilevä maahanmuuttaja, jonka avulla
todistellaan, miten hienosti monikulttuurisuus toimii koulussa ja
koko yhteiskunnassa.
Kolmas jalka tässä propagandan
kolmiotornissa on rasistien mustamaalaus. Tällä rintamalla media
käy väsymätöntä sotaa. Pääpaholaiseksi nostetun Halla-ahon
seitsemän vuotta sitten blogiinsa kirjoittamaa muutamaa sanaa ja
hänen niistä saamaansa sakkoa toistetaan aina ja aina uudestaan
ikään kuin osoituksena, että Halla-aho on syyllistynyt rikokseen,
joka – kuten murha – ei vanhene koskaan.
Mediaa seuraava yleisö alkaa kokea
myötähäpeää, jos se huomaa omassa ajattelussaan jotakin
samanlaista, mistä ihmisyyden ja inhimillisyyden vastainen
rasistipeto Halla-aho kätyreineen tunnetaan. Niinpä yleisö katsoo
hiljaa sivusta, kun eliitti pystyttää monikulttuurista onnelaansa,
josta monet sisimmässään tajuavat, mikä se todellisuudessa tulee
olemaan.
Kirjoitin edellä maahanmuutosta ja
monikulttuurisuudesta, vaikka ne eivät ole tämän kirjoituksen
varsinainen aihe. Halusin vain tutulla esimerkillä osoittaa sen,
miten mieltenmuokkaus toimii. Kun kansalaiset saavat puolueellista ja
sensuroitua tietoa, he muodostavat mielipiteensä tämän tiedon
pohjalta, ja äänestävät vaaleissa ehdokkaita, joiden ajatukset
vastaavat heidän manipuloituja mielipiteitään.
Olisi hyväuskoista kuvitella, että
mieltenmuokkausta tapahtuisi vain maahanmuuttoon ja
monikulttuurisuuteen liittyvissä asioissa. Sitä tapahtuu kaikessa
muussakin. Ihmisten valtaosan mielipiteet ja ajattelu laajemminkin on
ulkoapäin istutettua. Ja tämän ulkoapäin istuttamisen keskeisiä
periaatteita on järjestelmän oikeutuksen hyväksymisen takominen
ihmisten päähän. Se on propagandaa harjoittavat median päätehtävä.
Media on taloudellisesti sekä muullakin tavoilla sidoksissa
järjestelmään, joten se ei voisi toimia muulla tavoin.
Lainaus käyttäjältä:
Toope - Maaliskuu 18, 2015, 08:06:06 ip
Yhteiskuntahan ei toimi ilman poliisia. Se juuri on eräs tekijöistä, jotka antavat jopa anarkisteille turvallisuutta!
Turvallisuus on yhä useammin pelkkä
tekosyy viranomaisten harjoittamalle kansalaisten kiusaamiselle. On
olemassa kasvava määrä lakeja, jotka antavat poliisille oikeuden
puuttua kansalaisen yksityiselämään muodollisesti kansalaisen oman
edun nimissä ilman, että todellisuudessa olisi kyse kansalaisen
omasta edusta. Tällaisen hyväksyvää ajattelutapaa kutsutaan
paternalismiksi.
Jos lähtökohtana pidetään sitä,
että ”puolueella” tai millä tahansa vallan kahvaan päässeellä
ryhmällä on täysi oikeus päättää pakkokeinoista ketä tahansa
kohtaan, olipa hän asioista mitä mieltä tahansa, tällöin
hyväksytään pakkovalta. Asia ei muutu muuksi, vaikka ”puolue”
perustelisi pakkokeinot jollakin keksimällään selityksellä, olipa
selitys pätevä tai – niin kuin usein on asian laita – vain
huonosti verhottu tekosyy pakkovallan käyttämiseen sen itsensä
takia pelkästään väkivaltaviromaisten brutaaliksi viihteeksi.
Tällä hetkellä tilanne on edellä
kuvattu. Ja koska se on sellainen, ja se sellaiseksi hyväksytään,
mikä tahansa pakkovalta on yhtäläisen oikeutettua – myös
sellainen pakkovalta, jonka panee toimeen jokin kolmas osapuoli. Jos
ISIS räjäyttää pommin Helsingin keskustassa, se on tietysti
vallitsevan rikoslain mukaan tuomittava teko, mutta universaalien
lakien mukaan se ei ole sen kummempi rikos kuin ne rikokset, joihin
vallanpitäjien palveluksessa olevat väkivaltaviranomaiset
syyllistyvät joka päivä. ISISillä on pommiinsa sama moraalinen
oikeus kuin kenellä tahansa muulla, joka väkivallan ja pakon avulla
toteuttaa päämääriään.
Lainaus käyttäjältä:
Toope - Maaliskuu 18, 2015, 08:06:06 ip
Yhteiskunta ei toimitse
ilman lakeja tai rangaistuksia. Sivilisaatio on syntynyt lakien ja
järjestyksen kautta. Jos ei ole lakeja tai järjestystä, ei ole
sivilisaatiotakaan. Totaalista anarkistista roskaa Dissidentin
kommentti.
Kuka tässä lakeja ja järjestystä on vaatinut kumoamaan. Ainoastaan se periaate, mihin laki ja järjestys perustuvat, pitäisi kumota. Tätähän anarkistitkin haluavat, vaikka heidän esittämänsä ratkaisu ei toimikaan. Anarkistit nimittäin jättävät muutamia perusasioita huomioimatta.
Tällä hetkellä laki ja järjestys
ovat olemassa sen turvaamiseksi, että pienellä joukolla on rajaton
valta määrätä ja alistaa ja hallita suurta enemmistöä, jonka
kohtalona on alistua ja totella ja kärsiä.
Jos ajatustapaa muutettaisiin, lait ja
järjestys olisivat olemassa sen turvaamiseksi, että ihmiset saavat
elää vapaana, eikä kukaan valtaa käyttämään pyrkivä uhkaa
heidän vapauttaan.
Kun lain tehtävä on nykyisin
eriarvoisuuden turvaaminen ja ylläpitäminen, uudelleen järjestelyn
jälkeen lain tehtävä olisi tasa-arvon säilyttäminen. Tällaista
muutosta ei tietenkään tule tapahtumaan, koska mikäpä saisi
vallankäyttäjät luopumaan vallastaan, johon he ovat suurella
vaivalla päässeet, ja josta he täysin siemauksin nauttivat.
En edes kuvittele, että mitään
edellä kuvatun kaltaista vallankumousta voisi oikeasti tapahtua.
Katson kuitenkin, että ei haittaa, vaikka asioista kirjoittaa niiden
oikeilla nimillä. Kehitys yhä ankarampaa kontrollivaltiota kohti ei
ole nimittäin pysähtynyt. Edessä häämöttää totalitaristinen
diktatuuri. Tämän takia ihmisten silmiä pitäisi avata näkemään,
mikä on tilanne ja mihin ollaan menossa. Että edes vähän vauhti
hidastuisi.
Poliittinen valta on kuin raha ja
varallisuus. Sillä on taipumus päätyä harvojen taskuihin. Tämä
pitäisi ymmärtää ja tehdä jotain eikä aina vain alistua.
”Katsoha sie. Tää asja on näi. Jos
sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää
tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikoillais
etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen
kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia.”
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.